De website: niet meer dan een visitekaartje?

Alle reisagenten vinden de website een belangrijk touchpoint. Althans, dat zeggen ze. Maar… als we kijken wat ze er precies mee doen en welke informatie er op staat, dan stellen we vast dat de website eigenlijk niet veel meer is dan… een online visitekaartje. De klant vindt er adres, telefoonnummer en e-mailadres van de reisagent, en dat is het zo ongeveer. Heel wat gemiste kansen, als je het ons vraagt, om de website in te zetten als touchpoint in andere fasen van de customer journey

  • Zet je klant aan het dromen!

Foto’s en video’s zijn de ideale manier om je klant te inspireren. Zorg dat je regelmatig nieuw beeldmateriaal aanbiedt. Een goed voorbeeld? Kijk naar de website van Kriski.

Website kriski

Meer voorbeelden: Amazing destinations

  • Help je klant om zijn reis te plannen!

1001 vragen heeft je klant als hij zijn reis gaat plannen. Wat is de beste reisperiode? Wat is het beste vervoersmiddel? Wat moet ik zeker bezoeken en hoe pak ik dat het best aan? Zet je klant op weg door hem de juiste links aan te reiken op jouw website! Kijk naar de website van World of Travel voor een goed voorbeeld.

website world of travel

Meer voorbeelden: Koffers en go & Adagio Tours
x

  • Maak de boeking vlotter en efficiënter!

Online boeken is bij jou misschien nog niet mogelijk, maar toch kan je website een belangrijke rol spelen in het boekingsproces!  Vraag je klant om een formulier in te vullen via jouw website, zodat je al zicht krijgt op budget, mogelijke bestemmingen, specifieke wensen, … Dat geeft je de kans om reisvoorstel(len) voor te bereiden en de klant een betere service te geven. Kijk op de website van Koffers & Go voor een voorbeeld van een formulier. De klant kan hier trouwens ook online een afspraak maken!

website koffers en go

Meer voorbeelden: Sylvie reizen & Verbeke reizen

  • Laat je klanten hun reiservaringen delen!

We gaan ervan uit dat je sowieso feedback vraagt aan klanten, na afloop van hun reis. Maar waarom doe je dit niet via een online evaluatie? Op die manier kan je gepersonaliseerde feedback integreren op je website… En die is erg nuttig en inspirerend voor andere klanten! Een voorbeeld? Kijk eens op de website van BoardX, waar je ervaringen van andere reizigers kan lezen én bekijken!

Website Boardx

Meer voorbeelden: Insight travel & Unitrips

 


Meer weten over DIGIT? Stuur een mailtje naar janne.gheysen@howest.be

DIGIT HOWEST

logo howest zonder achtergrond  cropped-21752810_338571429937460_6212087190470947124_o.png

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s